måndag 2 mars 2015

Fynd bland osorterade bilder.

Jag är urusel på att hålla ordning bland mina foton. Mitt fotoarkiv ser ut som alla andra, mer fysiska, ställen i mitt liv: lite ordning och massor av kaos. städning påbörjas, med goda intentioner om att det hädanefter alltid ska vara ordnat. Det håller ungefär fem sekunder...
Nåväl, snubblade över ett foto från min resa till London i augusti. Försökte minnas var jag tagit fotot, vilket inte krävde så väldigt mycket arbete, då mitt minne fungerar som en film. Var alldeles övertygad om att det var under vår lördagsvandring för att spana in Battersea Power Station som jag tog bilden. Med lite hjälp av Google maps street view hittade jag platsen: Pimlico Garden & Shrubbery, en liten, grön oas vid kanten av Themsen. Och där finns denna:


Liten och oansenlig kan kanske tyckas, men totalcharmig i mina ögon, som en liten mormorsstuga ur en sagobok. Och förstås med det för mig alltid lika charmiga taket. Jag har försökt hitta info om vad byggnaden används till, men hittar absolut inget. Bara enstaka bilder, i övrigt info om själva parken byggnaden ligger i.

http://www.londongardensonline.org.uk/gardens-online-record.asp?ID=WST080

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar